29 жовтня 1938 року рейхсміністр народної освіти та пропаганди Німеччини Й. Геббельс роздав малозабезпеченим жителям Берліна в день свого народження безкоштовні радіоприймачі. Здавалося, до чого тут інформаційна зброя? Відповідь проста. За умови тотального контролю владою радіо та друкованих видань, ці радіоприймачі стали інформаційною зброєю у руках влади Німеччини задля пропаганди власного народу.
Насправді, ця ситуація – це не єдиний прояв використання інформаційної зброї. Можна провести класифікацію інформаційної зброї за наступними ознаками: якістю інформації та носіями інформації.
За якістю інформаційна зброя поділяється на:
- концептуально-методологічну;
- хронологічну;
- фактологічну.
За носіями інформаційна зброя класифікується наступним чином:
- жива людина (прямий носій),
- знаковий (опосередкований) носій.
Звичайно, на цьому рівні класифікація носіїв інформаційної зброї не закінчується.
Так, жива людина з точки зору наявних знань може класифікуватись на представників влади, експертів та натовпу.
Що стосується знакового носія, частина соціологів пропонує наступний поділ:
- графічні зображення (малюнки, плакати, картини),
- звуко-, кіно- та відеоматеріали,
- електронна інформація,
- друковані видання,
- рукописні матеріали.
Хронологічна зброя, або інформація хронологічного порядку – це інформація про послідовність фактів та явищ. При володінні методологією, хронологічна зброя дає змогу розглянути всі явища як такі, що вкладені у глобальний історичний процес, і точно визначити вектор своєї політики.
Фактологічна зброя – це інформація прикладного характеру, а саме: релігія, ідеології, технології. Ця зброя дає змогу розкласти та підкорити противника, перед нею виявились беззахисними і багаті, і бідні держави, і переможці, і переможені. При створенні різноманітних теорій широко використовуються методологічні підходи, вироблені на перших двох рівнях.
Наступні три випуски відкриють світ методів інформаційної війни, які активно використовують як в середині країни, так і зовнішні вороги для дестабілізації ситуації в Україні. А поки попередні випуски можна знайти за #Likbez_InfoWAR на нашій сторінці у Фейсбук та на сайті.