“Likbez: інформація як зброя”: Принципи інформаційної війни.

Випуск №2

Менше, ніж за місяць матимемо 6 років, як розпочалася російська збройна агресія. Агресія, яка навряд чи стала б можливою, якби не потужна інформаційно-підривна діяльність Росії проти України всі роки, що передували 2014 році. Тож сьогоднішній випуск присвятимо принципам інформаційної війни.
Насправді, їх не так багато, але їх практичне використання відкриває широкі можливості для великої кількості комбінацій.
Усі принципи інформаційної війни можна поділити на загальні та специфічні.

До загальних відносять ті, які діють у всіх війнах.
Прикладом загального принципу інформаційних війн є деморалізації воїнів противника, дискредитації політичної та військової верхівки держави-супротивника. Всі ми добре пам’ятаємо, як діяла і діє РФ в цьому плані від початку бойових дій 2014 року. Через свої засоби впливу РФ постійно закидає в лави українських патріотів (особливо – військових, волонтерів) тези, що влада зраджує військо, що вона заробляє на війні, краде в солдата останнє, вся просякнута корупцією, що чиновники та генерали «відмазують» своїх дітей від служби в армії і т.д. А від цього виникає і деморалізація армії та народу в цілому. Люди не вірять судам, не вірять у обвинувачення, не вірять у виправдання, адже довіра до державних інституцій девальвована. Якщо в країні хаос, то і в армії не може бути порядку. Все це взаємопов’язано. Власне нічого нового Росія в цьому плані не робить, а лише творчо адаптує до вимог часу методики більшовиків, які успішно Радянська Росія використала проти УНР під час війни 1919-1922 років. Тоді шляхом інформаціної війни було деморалізована армія, дискредитована влада і країна втратила управління. І використовуючи створений хаос більшовики завдали поразки Україні та окупували її на 70 років. Що було після цього ми знаємо – репресії, Голодомом, знищення еліти нації, тотальна русифікація.

До специфічних відносяться такі, що відображають особливості тієї чи іншої війни, рівня розвитку інформаційних технологій. Вони діють порівняно недовго, а саме, доки існують особливості тієї чи іншої війни. Коли ці умови зникають, породжені ними принципи інформаційної війни втрачають своє значення.
Специфічними принципами сучасної російсько-української війни, зокрема є широке використання «фабрики тролів» в соціальних мереж та новітніх медіа тощо. Відтак, РФ активно використовує «Тро́лі з О́льгіна» або «о́льгінські тролі́», «кремлеботи», користувачів-провокаторів (тролів), які за гроші у спеціально обладнаних офісах лишають дописи та коментарі, призначені для здійснення російської пропаганди в соціальних мережах, під новинами інтернет-видань або на інших ресурсах в мережі. Найняті коментатори з провокативними спотвореними текстовими та графічними повідомленнями стали однією із складових маштабної інформаційної війни Росії проти України з використанням як російських інтернет-ресурсів, так і інтернет-ресурсів України, Європи, США, висвітлюючи події в Україні з вигідної точки зору для російської пропаганди. Офіційна назва однієї з викритих установ, яка дала широковживане алегоричне ім’я таким установам — «Агентство інтернет-досліджень» із штаб-квартирою у Санкт-Петербурзі.
В усіх передових країнах світу велика увага приділяється питанням інформаційної війни, яка являє собою узгоджену діяльність щодо використання інформації як зброї для ведення бойових дій або на реальному полі бою, або в економічній, політичній чи соціальній сфері.
Так, ми поступово підходимо до наступної теми «Інформація як зброя в інформаційній війні». Наступний випуск чекайте завтра, а поки можете переглянути попередній за посиланням
https://strategic.com.ua/istinno-totalna-vijna-tse-vijna-z…/
#Likbez_InfoWAR